Transformice Tigrounette Röportajı!

Oyunun iki kurucusundan birisi olan Tigrounette röportajını sizler için Türkçe’ye çevirdik, Tigrounette yani Jean Baptiste 27 yaşında fransız bir erkek. Aynı zamanda kendisi Extinction‘ın yaratıcılarından..

Öncelikle şaşırtıcı oyununuz Transformice’ı konuşmadan önce, bunun arkasındaki inanılmaz geliştiricileri konuşalım. Bize kim olduğunuzu söyleyebilirmisiniz, Melibellule ile nasıl tanıştınız?
Bu bir sır olarak kalmaya devam edecek! Biz iş sırasında birlikte verdiğimiz küçük aralardan birinde “Hey neden birlikte küçük bir oyun yapmıyoruz?” diyerek tanıştık.

Birlikte çalışmayı nasıl düşündünüz?
Transformice’tan önce, zaten birkaç multiplayer oyun yapmıştım, fakat onlar gerçekten rezaletti! Her zaman güzel grafikleri olan bir oyun yapmak istemiştim –onunla tanışana kadar-. Böyle bir fırsatı kaçıramazdım :p

Transformice üzerinde çalışmaya başlamadan önce aklında neler vardı?
Aslında bu işe başlamadan önce büyük beklentilerimiz yoktu. Neler yapabileceğimiz hakkında şüpheliydim, ve bunun üzerinde fazla kafa yormadık. Bunun tamamen özgür bir şey olacağını söyleyemezdim, fakat buna yakın bir şeylerdi. ^^

Transformice yapımı sırasında karşılaştığınız değişik basamaklar nelerdi?
Aslında ana fikir bir şeyleri olabilecek en kısa zamanda başlatmaktı –ne olursa olsun– Ben oyunun yapımı sırasında asıl önemli olan şeyin en kısa sürede oynanabilir şeyler ortaya çıkarmak olduğunu düşünüyorum. Bütün malzemeler kağıt üzerinde güzel görünebilirdi, fakat onları yerine yerleştirmek oldukça vakit harcatan bir şeydi. Ve Meli’nin söylediğine göre, oyuncuların oyunu oynarken eğlendiğini görmek bizi bu işi daha hızlı yapmamız için motive etti!

Oyunun genel düşüncesini yeni bir oyuncuya nasıl açıklayabilirsiniz?
Evvet, bunun kadar basit! Bununla beraber oyunu bağımlı yapmak için birçok incelik vardı.

Transformice, istediğiniz gibi başladımı?
Başlangıçta, biz sadece insanların oynarken eğlenebileceği bir oyun yapmak istedik, ve bunu gerçekleştirdiğimizde gerçekten tatmin olmuştum! Ve bunun sadece bir sebebi vardı: Transformice çok oyunculu bir oyun, ve siz oyuncu kazandıkça, işler dahada iyi oluyor! Ve bu konuda çok memnun olduğumuzu söyleyebilirim. ^^

Oyunun en eğlenceli yanı neydi?
Tamam, öncelikle ben çok oyunculu küçük oyunlar yapmayı seviyorum. Bütün insanların birlikte etkileşimde olması ve eğlenmeleri.. bu gerçekten büyülüydü. Fakat Transformice’ta benim için yeni olan, en sevdiğim şey, bir başkasıyla çalışmaktı, ve bu gerçekten bir köşede yalnız başına çalışmaktan çok daha iyi. Hatta her zaman kordine olmak kolay olmasa bile. ^^

Transformice için planlarınız nelerdir?
Aslında yakın bir gelecekte oyun için radikal bir değişiklik düşünmüyoruz. Sadece oyunu gittikçe daha da iyileştiriyoruz, küçük küçük. !

Transformice’ı birkaç sayıyla ifade etmek isteseydiniz, bunlar neler olurdu?
140 Milyon peynir, 750 yıldan fazla oyun süresi, ve harita editörü ile yapılmış 100,000’den fazla harita!

Birçok insan için, iki kişinin yarattığı ve binlerce kişinin oynadığı indie bir oyunun geliştiricisi olmak rüyadır .Indie oyun geliştirmek isteyen kişilere ne önerirsiniz?
Her şeyden önce Transformice bir indie oyun değil, fakat amatör bir oyundur. Bu konuda kazançlı olmayı hiç düşünmedim.Meli’nin dediği gibi biz büyük bir başarı beklemiyoruz, ve bu da bizim için büyük bir sürpriz oldu. :p Tavsiyeye gelince, güvenmediğiniz birisiyla asla oyun yapmayın, ve başlangıçta fazla kişiyle birlikte olmaktan uzak durun. Bizim en büyük dayanağımız çok iyi geçiniyor olmamız ve birbirimizi tamamlayıcı bir konumda olmamız. ^^

Transformice için en iyi dilekleriniz nelerdir?
Ben Transformice’ı geliştirmeyi seviyorum, biz gittikçe büyüyen topluluğumuzdan gittikçe daha fazla geri dönüş alıyoruz ! Hatta bazen fazla şikayet etselerde. :p

Transformice’ta aşılmaması gereken sınırların olduğunu düşünüyormusunuz? Yada bu henüz düşünmediğiniz bir konumu?
Tamam, itiraf ediyorum bunu hakkında hiç düşünmedim! Fakat bana göre, tek sınır sunucuların kapasitesidir. ^^

Başarınız sizi korkutuyormu? Bu başarıyıyla daha ne kadar ilerleyebilirsiniz?
Ah, hayır korkmuyorum. ! Bence bu çok güzel, aynı anda birçok kapı açabiliyor. ^^ Fakat bu durumda da tabii ki karar vermek daha da zorlaşıyor! :p

Başka birisiyle çalışmanın faydaları ve zararları nelerdir?
Başkalarıyla çalışmakta bir zarar göremiyorum. Bu sadece diğer kişi yetkili değilse problem olabilir. Bana olmadığı gibi. ^^ (Melibellule en inatçısıdır!)

Genel olarak duyduğunuz eleştiriler nelerdir?
Bunu söylemeliyim, çok az sayıda, oyunu nasıl yöneteceğiniz hakkında “gerçek” eleştiriler var. Biz sadece oyunu geliştirmeye devam ediyoruz.

En güzel övgüler?
Hehe, benim şuan en sevdiğim yorum: “Transformice insanların durumu hakkında bir oyun”

Kısa ve uzun vadeli projeler nelerdir? Kişisel ve mesleki, tabii ki!
Dünyayı ele geçiiiiiiir!

Transformice üzerinde değişiklik yapmayı düşünüyormusunuz? Varsa bunlar ne tip değişiklikler?
Güzel, oyunu güncelleştirmeye ve azar azar küçük şeyler eklemeye devam ediyoruz; resmi forum (şuan canlı ve hareketli! http://forum.transformice.com) takımlar kurabilmek için bir klan sistemi, yeni kıyafetler, yeni konseptler, ve yeni sürprizler!

Başkalarının size hiç sormadığı, cevaplamak istediğiniz bir soru varmı?
Ehh, söylemeliyim, ben soru sorulan kişi olmaktan hoşlanmıyorum. *yavaş yavaş uzaklaşır*

~ Yesil Z

0 Yorum:

Yorum Gönder